Divmasu spararats jeb dubultmasas spararats ir rotējoša mehāniska ierīce, kas tiek izmantota, lai nodrošinātu vienmērīgu un nepārtrauktu rotācijas enerģijas pārnešanu sistēmās, kurās enerģijas avots nav pastāvīgs, tāpat kā tradicionālais vien masas spararats, bet amortizējot nevienmērīgas izmaiņas apgriezienu vai griezes momenta avotā, kas var izraisīt nevēlamu vibrāciju.
Vibrācijas samazināšana tiek sasniegta ar enerģijas uzkrāšanu divmasu spararata abās masās, kura tiek amortizēta ar spēcīgām atsperēm, pēc kā to ar ātrumu, kas ir saderīgs ar enerģijas avotu, atbrīvo šo enerģiju ar daudz augstāku spēku relatīvi īsā laikā.
Divmasu spararats jeb dubultmasas spararats automašīnai pilda vienmērīgas un nepārtrauktas enerģijas nodošanu no dzinēja kloķvārpstas uz sajūgu un transmisiju, tādējādi paaugstinot komforta līmeni auto vadīšanas laikā.
Graboņa, dzinēja vibrācija stāvot (galvenokārt aukstam dzinējam piedarbinot līdz dzinējs uzsilst), gan paātrinoties, ir simptomi, kas liecina ka spararats vairs savu funkciju nepilda.
Biežos gadījumos cilvēki šiem defektiem nepievērš uzmanību un turpina lietot auto.
Defekta laicīga nenovēršana bieži vien bojā arī dzinēja un ātrumkārbas balstiekārtu kā arī pašu ātrumkārbu.
Nereti demontējot sajūga komplektu un spararatu tiek atklāts arī ātrumkārbas defekts, jo vibrācijas ir palielinājušas slodzi uz ātrumkārbas primāro asi.
Dubultmasas spararata atjaunošanas procesā tiek ietverta detaļas pilnīga izjaukšana un attīrīšana.
Kad spararats ir izjaukts tam tiek veikta defektācija. Defektācija procesā tiek konstatēts, kuras virsmas ir jāatjauno un kuras detaļas jāaizvieto ar jaunām.
Visas detaļas, kuras dabīgi nolietojas un dilst, tiek aizvietotas ar jaunām katrā restaurācijas procesā neatkarīgi no tā stāvokļa.
Tiek veikta sajūga darba virsmas atjaunošana, tās stāvoklis pārbaudīts ar precizitāti līdz viena milimetra simtdaļai.
Nomainot spararata atsperojumu tas tiek apgādāts ar jaunu smērvielu un rūpnieciski aizvalcēts/ aizmetināts/ aizkniedēts.
Priekšpēdējā restaurācijas posmā tiek veikta vissvarīgākā darbība. Spararats tiek balansēts ar speciālas iekārtas palīdzību, kura paredzēta dubultmasas spararatu balansēšanai. Spararats tiek nobalansēts ar +/- 3 gramu precizitāti. Ar šādu precizitāti tiek balansēts arī jauns spararats.
Kad visas operācijas ir veiktas, spararatam tiek veikta kvalitātes kontrole. Kad kvalitātes kontrole ir veikta, spararata korpuss tiek pārklāts ar aizsargkrāsu, iekonservēts, tiek nomarķēts un iepakots.
Smagā komerctransporta spararatu un sajūgu remonta izmaksas tiek atrunātas pēc iepriekšējas vienošanās. Piedāvājam iegādāties jaunus spararatus un sajūga komplektus, kā arī pārbūves komplektus no vienmasas spararata uz divmasas spararatu.
Izvēlies sev nepieciešamo pakalpojumu
SIA PRORING Latvia uzņēmums ir dibināts 2013. Gada 13 novembrī. Uzņēmums ir sadalīts divos pamatdarbības virzienos:
Autoserviss
Ražošana
Autoservisa misija ir veikt kvalitatīvu auto remontu pēc ražotāju noteiktiem standartiem.
Ražošanas cehs ir sadalīts vairākos departamentos:
Metālapstrādes departaments- virpošana/ frēzēšana/ metināšana/ balansēšana un konstrukciju izgatavošana
Industriālās mazgāšanas departaments- augstspiediena un ultraskaņas mazgāšana
Atjaunošanas departaments- spararatu un sajūgu atjaunošana | stūres iekārtu atjaunošana | dzinēja bloku, galvu diagnostika un remonts
2018. gadā īstenojam uzņēmuma modernizācijas pasākumus izmantojamo bīstamo vielu apjomu samazināšanai. Pasākumi tiek īstenoti ar Baltijas Vides Foruma palīdzību un atbalstu no projekta "Baltijas pilotpasākumi bīstamo ķīmisko vielu emisiju samazināšanai ar aizvietošanu un resursu efektivitāti" (LIFE14 ENV/LV/000174), ko līdzfinansē Eiropas Savienības LIFE programma un Latvijas vides aizsardzības fonda administrācija.